۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
سال تحولات فرهنگی در چچن

رمضان قدیروف رئیس جمهور چچن، انتصاب دخترش مدیر خانه مد Firdaws را به عنوان معاون اول وزیر فرهنگ جمهوری چچن اعلام کرد. رمضان قدیروف خاطر نشان کرد که آیشان با وجود اینکه جوان است، در مدیریت پیچیده ­ترین و بزرگترین پروژه­ ها از جمله در زمینه فرهنگ، تجربه غنی دارد. این واقعاً تصمیم درستی بود، زیرا تغییراتی در زمینه سیاست فرهنگی منطقه ­ای بلافاصله به دنبال آن رخ داد.

رمضان قدیروف رئیس جمهور چچن، انتصاب دخترش مدیر خانه مد Firdaws را به عنوان معاون اول وزیر فرهنگ جمهوری چچن اعلام کرد. رمضان قدیروف خاطر نشان کرد که آیشان با وجود اینکه جوان است، در مدیریت پیچیده­ ترین و بزرگترین پروژه ­ها از جمله در زمینه فرهنگ، تجربه غنی دارد. این واقعاً تصمیم درستی بود، زیرا تغییراتی در زمینه سیاست فرهنگی منطقه ­ای بلافاصله به دنبال آن رخ داد.

آیشات قدیروا پیشتر درباره نام تجاری فردوس گفته بود: این نام تجاری به منظور ایجاد مجموعه‌هایی در روسیه، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و دیگر کشورهای خاورمیانه توسعه می‌یابد. و البته، من مطمئن هستم که ما طرفداران لباس خود را در اروپا پیدا خواهیم کرد.

او همچنین اعلام کرد که قصد دارد فعالیت‌های مدرسه را در خانه مد توسعه دهد. به گفته آیشات قدیروا، آموزش افراد ماهر و ایجاد شغل در جمهوری بسیار مهم است.

معاون اول وزیر فرهنگ جمهوری چچن در جمع بندی خود گفت: هدف مهم دیگر این است که جمهوری چچن را به یکی از پایتخت‌های فرهنگی روسیه و اروپا و محلی جذاب برای افرادی که عاشق هنر و مد هستند تبدیل کند.فعالیت های آیشات قدیروا بر همه اقشار جامعه تأثیر می‌گذارد.

پس از تجزیه و تحلیل وضعیت و آشنایی با وضعیت فرهنگ در منطقه، معاون جدید وزیر اولویت­هایی را در کار خود تعیین کرد و بر تربیت فرهنگی و غنی سازی جوانان جمهوری چچن تاکید کرد. در چارچوب برنامه محیط فرهنگی عشق به هنر، نقاشی، تئاتر، موزه و کتابخوانی را در کودکان چچنی پرورش می­دهند. هدف این برنامه، جذب کودکان و جوانان به فرهنگ زندگی جمهوری و توسعه حوزه فرهنگ و هنر است. از طریق این درس­ها به کودکان نشان داده می­شود که فضای موزه­ ها، کتابخانه ­ها و تئاترها می­توانند مدرن، دوستانه و راحت و دنج باشند.

پروژه محیط فرهنگی شامل مجموعه ای از درس­ها در موزه، کتابخانه و تئاتر است. به عنوان مثال، در ۳ فوریه، اولین درس در موزه که به آثار پتر زاخاروف-چچن اختصاص داده شد، برای دانش‌آموزان در موزه ملی جمهوری چچن برگزار شد. در طول این رویداد، کودکان نه تنها با آثار هنرمند، بلکه با سرنوشت غیر عادی او و بازیگران تئاتر نمایشی دولتی چچن به نام خانپاشی نورادیلاوا که صحنه ­ای از توسعه حوزه فرهنگ و هنر را بازتولید کردند نیز آشنا شدند. آیشات قدیروا معاون اول وزیر فرهنگ شخصا و کل تیم وزارت فرهنگ، هر کاری را که ممکن است انجام می دهند تا درس‌ها به کودکان نشان دهد که بازدید از موزه‌ها، تئاترها و کتابخانه ها می‌تواند یک رویداد هیجان انگیز باشد، باعث بروز احساسات مثبت و ارائه دانش منحصر به فردی در مورد دنیای هنر شود و شایسته ابزارهای رقابتی و اینترنتی باشد.

معاون اول وزیر فرهنگ جمهوری چچن معتقد است که کتابخانه ملی باید به محلی برای جذب جوانان و همه کسانی که مایل به توسعه، آگاهی نسبت به جهان مدرن و آشنایی با اهداف فرهنگی و خلاقانه قرن۲۱ هستند تبدیل شود. درس هایی در کتابخانه نیز در اینجا برگزار شد. طی درس‌هایی در کتابخانه، خاوا احمدوا و یکاترینا گرینچفسکایا، کارمندان محترم وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه، برای کودکان داستانی در مورد ماجراهای شلکونچیک خواندند و از تابلو های یوری کوپر که به اجراهای مختلفی اختصاص داشت، دیدن کردند.

درس هایی در تئاتر در جمهوری چچن در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۰ آغاز شد. دانش آموزان نظاره‌گر نمایش‌نامه ازدواج گوگول بودند و سپس با بازیگران و کارگردان ملاقات کردند و توانستند سوال‌هایشان را بپرسند، درباره خود اجرا بحث کنند، ببینند تئاتر چگونه و با چه مرادی جاودان می‌ماند و چه چیزی را از تماشاگران پنهان می‌کند.  کودکان چنین درس‌های جالبی را با میل و اشتیاق بسیاری برای حضور مجدد در آنها ترک کردند.

سال تحولات فرهنگی در چچن

کد خبر 9042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =